Apr 27, 2011

beRBeDa

'Tak penat ke eh?'

Soalku dalam hati tatkala melihat seorang akak datang jauh-jauh dari hospital tempat dia bekerja semata-mata untuk meraikan hari gembira sang adik.

alah, bukan buat apa sangat pun.. just bersalam-salam, borak-borak sikit then bergambar dengan adik-adik then berkenalan dengan family adik-adik..

'bukan ke kena guna banyak duit nak ulang-alik dari hospital?'

haish.. banyak pula persoalan yang timbul dalam fikiran ni..
yela.. mana tak nya.. ini bukan pertama kali aku melihat sang kakak berbuat begitu.. dan sepanjang itu juga aku tidak pernah melihat wajah rungutan mereka..

kalau difikarkan logik.. boleh apa duduk jea diam-diam dalam bilik dekat hospital tue. tak penat, tak habis duit. harta dan jiwa tue kan benda yang paling kita rasa milik kita seorang jea.. sampai rasa kedekut sikit nak korbankan untuk orang lain. kalau boleh, nak jea banyak masa untuk diri sendiri.. tue yang sesetengah orang suka layan feeling sendiri, fikir hal sendiri, duduk dalam bilik sendiri, tak nak hiraukan orang lain.. duit tue pula kalau boleh nak belanja untuk kegunaan sendiri jea. huhu

tapi, mereka memilih untuk berbeza dengan orang lain.. menjadi gharib..
kerana matlamat mereka, fikiran mereka, dan pertimbangan mereka telah dibersihkan oleh islam.
semoga Allah tetap menjaga kurniaanNya buat kita yang menunjukkan jalan para Rasul yang membawa risalah kepada kita untuk diikuti.. menjadikan kita tsabat, menambahkan kefahaman addeen dan semangat kita untuk islam.

~ mereka telah membuktikannya, all da best!

No comments: