Nov 12, 2010

Doaku

heart BEATS by ~PyroDemi on deviantART

bila ada iman dalam hati ini,
pasti saya akan mengatur masa usia saya sebaik mungkin supaya saya tidak menyesal bila kembali kepada Dia.

jika punya iman dalam jiwa ini, 
pasti saya akan bersungguh-sungguh belajar kerana ingin seluruh hidup saya jadi ibadah buat Dia.

kalau ada iman dalam hati ini,
pasti saya akan sentiasa menutup malam dengan muhasabah sebenar kerana ingin gembira saat menghadap Dia.

andainya ada iman di dalam dada ini,
pasti saya tidak sambil lewa dalam menjaga ruhi dan mentarbiyah diri sendiri sebagai bukti rindu saya kepada Dia.

sekiranya ada iman,
akhlaknya lah yang terbaik, bicaranya mengesankan, ibadahnya mendekatkan, bicara mulutnya sama dengan hatinya, rasa hatinya sama dengan ucapannya dan terselamatlah sekeliling dari kejahatannya.

Allah, tambahkan iman dalam dada-dada ini.
jangan sampai nafsu itu terus-terusan menguasai diri.
.
..
...

who knows how many heartbeats left for themselves.


2 comments:

anish said...

jzkk ingatkan..
nice to meet u anyway :')

syifa' said...

nice to meet u too.. (>_<)v
salam buat shbt2 di dublin...