Jul 9, 2014

What happened this year until July 2014


banyak benda berlaku..
best-best semuanya.. khair.. baik semuanya..
manakan tidak.. sebab Allah yang susunkan..
walaupun tak sesuai dengan kehendak saya tapi sesuai dengan keperluan.

 candi: bunga dulu sebelum games

1. Jogja: dapat bayar hutang, stase pertama dengan adik @ akhawat, Ramadhan, wisata, Falah.

* tak ingat sempat bayar ke tidak keropok dekat Hosp Bethesda dulu. so pergi ke sana untuk bayar sbb waswas.. tapi mak cik x buka kedai sebab bulan Ramadhan.. so pesan kat pak cik guard Bethesda.. Alhamdulillah. semoga Allah balas jasa baik pak cik dengan yang lebih baik sebab dah tolong. (^_~)

minggu-minggu awal: Bulan penuh, nyamuk dan pohon nangka,
menemani usar bersama marhaban &kpod 

* bila satu stase dengan akhawat ni rasa mcm di uji untuk betol2 buat semuanya dengan hadaf dakwah dan tarbiyah kerana Allah. sebab bila dengan akhawat ada rasa macam 'we being loose' untuk keluar jalan-jalan dengan akhawat.. so Allah uji supaya jalan-jalan tu pun tetap solid and jelas niat kerana Allah. eh.. faham tak apa yang saya cuba sampaikan? yea la.. kala sebelum-sebelum ni .. saya akan pilih-pilih juga nak keluar ke tak. bila takda keperluan memang takkan keluar la.. kecuali bila dah ada jelas hadaf.. nak muayasyah dengan kawan-kawan ke.. beli apa-apa ke.. tapi dua-dua condition ni pun best sebab dah makin banyak pengalaman, cuma tinggal perbaiki jea lagi kreativiti untuk memberi manfaat tarbiyah kepada akhawat dan manfaat dakwah kepada masyarakat. Subhanallah ya Allah atas kesempatan ni. jempol !
kami di RS mata Dr Yap, Jogja: Ukrida
& UKDW (universitas kristen duta wacana)




*merasai awal Ramadhan di bumi tarbiyah Jogjakarta.. terima kasih dr Inge.. (hehehe.. walaupun awalnya beeeraaat sangat hati nak ke Jogja di Hosp Mata 'Dr Yap'). solat di Masjid Universitas Islam Indonesia untuk terawikh. Imam baca surah An Nisa sepanjang solat yang saya sempat ikut. best sangat bila tahu surah apa dan bila boleh fahami sikit2 bacaan dia. kasi Jempol lagi untuk Allah! Alhamdulillah.







*kat jogja ni.. semuanya jadi first timer.. Alhamdulillah ke Dieng, ke Malioboro, ke Jejamuran, ke Sop Duren Lodoya etc.. dan tak boleh lupa ada satu tu.. kedai Coklat yang x berapa direkomendasikan sebab ada air chocolate dia rupanya isi rum (% alkohol paling tinggi).. huuuih.. ish ish..

Ramadhan: masa paling baik untuk gunakan duit simpanan. hoh!
~sebagai pelaburan untuk pahala berlipat ganda.
cari hadiah maksud saya. heee
* dan most of all, dapat kembali ke Falah.. akak melihat bekal-bekal yang telah bekali sepanjang di falah, antunna manfaatkan dan bumikan sebaiknya.. walaupun masih jauh dari perfect.. tapi subhanallah.. Allah saja yang layak dipuji.. tetap semangat k akhawati! walaupun antunna makin busy koas.. akak yakin antunna sedang Allah sediakan untuk belajar berhadapan dengan waqi dnt yang lebih mencabar di depan kita nanti. mabrouk. love u all fillah..




music box by shadow : Jogja Art muzium

Dieng : Sun Rise dari puncak paling atas..
~Tadabbur adik: betapa kuat nya makhluk lain telah bekerja sesuai harakah mereka, apa sumbangan kita kepada kenaikan islam? kerana islam akan tetap naik seperti matahari ini naik, walau tanpa usaha dari kita... (T_T) Allahu.


Assalamu'alaikum warahmatullahu wa barakatuh.
Selamat mencoblos/ mengundi Presiden anda, rakyat Indonesia.
semoga yang terbaik untuk ummah.
daa~

No comments: