Mar 10, 2014

Statik

Saya bukanlah orang yang qowiy sgt tarbiyahnya.. saya bermula dgn lambat dan lama.. pernah dlm satu program usar, ukhti fillah membeli barang yang menggambarkn karakter saya.. saya dpt gula2 aiskrim gambar kura-kura.. heee.. thumps up.. dia memang lenal saya. Heee..

Statik..
Perasaan sahaja atau kenyataan?
Saya memilih memandang ia sebagai satu perasaan yang positif.
Kerana kenyataannya Allah sgt byk memberikan nikmat .

Allah tidak memberikan dalam bentuk yang magic dan di luar pemikiran kita.. tapi Allah memberi secara perlahan dan bila kita susah payah berusaha menjaga kemurnian niat kita.

Walaupun saya bukan seorang yang tip top leadership skill dlm mengendalikan usar.. tapi Allah tetap bagi saya kenikmatan berupa pergantungan kpd Allah dlm memimpin usar walau dgn debaran hati dan risau akan kemampuan diri memberikn yg terbaik kpd mutarobbi(orang yg dlm proses tarbiyah) (tarbiyah= proses membawa kita dekat dgn Allah dan membina manusia rabbani).

Bukan tiada mutarobbi yang mengeluh berasa tepu dgn liqo online. Malah da juga yang 'menjerit' hatinya mahu memberitahu yang kami makin lemau di bawah binaan akak.. huuaa. Sobsob

 Allahu..

Astaghfirullah..

It is a proses a'shira
Fasbir sobran jameela.


No comments: