Dec 18, 2010

iN l0ve. am I?

Maha suci Allah dan segala puji hanya bagi Allah.
Maha suci Allah yang Maha Agung.

Subhanallah wa bihamdih,
Subhanallah hil 'azim.

Anda pernah dengar kan maksud dari satu ayat yang berbunyi:
"Ud'unii, astajiblakum" (40:60)
'Berdoalah kepada-Ku, nescaya akan Aku perkenankan bagimu'

Pasti kita selalu berdoa kepada Allah dengan macam-macam permintaan.
dan, yakinlah Dia akan perkenankan bagi kamu melalui caraNya yang terbaik.

Allahuakbar!!
saya harap saya akan mendapatkan apa yang saya pinta.
Tapi ini baru permulaan, Dia hanya baru menunjukkan jalan untuk saya memulakan langkah.
disepanjang jalan itu nanti, masih banyak lagi yang perlu saya tempuhi untuk mendapatkannya
semuga Dia terus menerus memandu kita kearah cita-cita satu kita.
kearah cinta-Nya.


ps: the way of people in love, next insyaAllah.

2 comments:

asfa ansary said...

even xtertunai kat dunia..Allah akan bagi kat akhirat kan. yet, He does not ever not fulfill His promise. :))

syifa' said...

asfa@n_ r _ s: anda me-refer pada pengkabulan permintaan doa itu ya..
yup, insyaAllah Dia akan bagi perkara terbaik yang kita perlukan pada masanya yang sesuai..
haish.. masa tulis dan cakap.. penuh yakin dengan kata2 kan.. muga2 bila kita mendapatnya pada masa kita yang sesuai, keyakinan kita juga sekuat ini.. kerana pemberian Allah kadang2 bukan dalam bentuk yang kita sangka..

tapi, untuk post ini.. harapnya kita berusaha mengejar CiNta Allah itu setiap masa.. tak mahu tunggu sampai hujung nyawa sebelum berangkat ke akhirat..